VANN® | FAQ | Vanliga frågor & svar

Här har vi sammanställt de vanligaste
frågorna som våra gäster har före, under och efter vistelsen.

Hittar du inte svaret på just din fråga, kontakta oss gärna!

HOTELL

Vilka tider har bokningen öppet?
Vår bokningsavdelning är öppen måndag-fredag kl. 8:30-17:00 och på lördagar kl 10:00-16:00. Söndagar stängt. Vår onlinebokning är alltid öppen!

Hur är det med parkering?
Vi har en stor parkering precis utanför hotellet. Ungefär mitt på den har vi 6 st elbilsplatser, 1 st 32A och 5 st 16A. Du behöver bara din egen kabel. Ingen förbokning krävs och det är gratis att parkera hos oss!

Vilken tid kan vi komma?
Incheckning av rummen sker från kl 15.00 alla dagar i veckan. Givetvis är ni välkomna tidigare om ni t.ex vill äta lunch eller ta en promenad innan.

LÄS FLER

När är utcheckningen?
Utcheckningen är senast kl 11 alla dagar i veckan.

Finns det bagagerum hos er?
Ja, vi har ett litet bagagerum precis bredvid receptionen.

Ingår spa i alla bokningar?
I alla våra vanliga paket och i de allra flesta erbjudanden vi har ingår även entré till spa. Kolla i din bekräftelse vad som ingår. Är det bokat via Booking.com eller Hotels.com ingår alltid spaentré. Glöm inte att boka en tid!

Jag glömde något när jag var hos er, vad gör jag nu?
Gör en efterlysning genom att fylla i detta FORMULÄR

Har ni något motionsspår i närheten?
Vi har ett elljusspår i skogen bredvid hotellet. Det börjar och slutar till vänster om parkeringen, vid tennisbanorna. Spåret är ca 2 km. För en längre vandring, läs våra tips om vandringsleder HÄR

Vi skulle vilja boka padelbanan, hur gör vi det?
Padelbanan och andra aktiviteter utomhus kan du läsa mer om och även skicka en bokningsförfrågan HÄR.

Jag har tappat bort mitt presentkort, vad kan jag göra?
Presentkort är en värdehandling och ersätts ej. Är det ett presentkort som är köpt via vår hemsida så har personen som köpte det fått det i ett e-mail och kan kanske skriva ut det på nytt.

Mitt presentkort har gått ut, vad kan jag göra?
Våra presentkort har en giltighetstid på 24 månader, efter det går det inte längre att använda.

Har ni handikappanpassade rum?
Ja, det har vi.

Hur kommer man till er enklast med kollektivtrafik?
Hallindens Busstation är den hållplats som ligger närmast oss. Därifrån är det ca 5 km kvar till hotellet att gå eller ta en taxi. Kommer du med tåg är Munkedals station närmast. Vi tipsar om RESEPLANERAREN. Taxi bör förbokas hos Taxi Lysekil på tel. 0523-459 000.

VISA MINDRE

SPA

Spatid? Varför måste vi boka det?
Under rådande tider så väljer vi att införa bokade spatider under hela veckan, vardag som helg. Detta för att begränsa antalet gäster som vistas inom Spaavdelningen.

Får barn vara i spa?
Barn är välkomna i spa under våra barntider på torsdagar och fredagar, vissa lov samt under vår sommarresort . Läs mer om vår barnpolicy HÄR.

Vi saknar en bubbelpool, varför har ni inte det?
Bubbelpooler passar inte in i vår grundtanke med ett stilla spa. Våra pooler bjuder istället in till en upplevelse av olika dofter och temperaturer.

LÄS FLER

Hur tidigt måste jag boka en behandling?
Boka så snart du kan. Vi har oftast fullbokat på hotellet och våra behandlingstider är populära men begränsade till antalet.

Vad har ni för aktivitetspass när vi kommer?
Varje söndag uppdaterar vi passen för veckan som kommer. Aktuellt schema hittar du HÄR.

Finns det badkläder att köpa hos er?
Ja, vi säljer badkläder och mycket annat i vår spashop.

Kan jag ta med mig badrocken hem?
Badrocken och tofflorna är till låns och lämnas på rummet vid utcheckning.

Kan jag bada före eller efter utcheckning?
Spaentré ingår under tiden rummet är incheckat. I mån av plats kan man boka till extra spaentré vissa dagar.

VISA MINDRE

RESTAURANG

Mellan vilka tider serveras middagen?
Vi har sittningar varje hel- och halvtimme, på fredagar och lördagar mellan kl 17.30-21.30 och på vardagar 18.00-21.00

När serveras frukosten?
Frukosten står framdukad alla dagar kl. 7.00-10.30. Frukost ingår i alla rumsbokningar.

Vad serveras till lunch?
Den frågan brukar vi ha svaret på först samma dag. Ring restaurangen och fråga! 0523-44200, knappval 5

LÄS FLER

Kan jag få ett fönsterbord till middagen?
Vi tar alltid hänsyn till önskemål och gör vårt bästa för att det ska bli som ni önskar. Vi kan aldrig lova fönsterbord eller “lugna” bord i förväg men prata gärna med vår hovmästare på plats den dagen ni kommer.

Vi har mat i paket, vad serveras till middagen?
Vi har en rullande kvällsmeny, se den HÄR.

VISA MINDRE

VANN